WORP #2: Polarisering en radicalisering
Het project WORP werd in het leven geroepen om ouders te leren hoe zij hun kinderen weerbaar kunnen opvoeden, zodat ze minder vatbaar worden voor… Lees meer »WORP #2: Polarisering en radicalisering
Het project WORP werd in het leven geroepen om ouders te leren hoe zij hun kinderen weerbaar kunnen opvoeden, zodat ze minder vatbaar worden voor… Lees meer »WORP #2: Polarisering en radicalisering
Het project WORP werd in het leven geroepen om ouders te leren hoe zij hun kinderen weerbaar kunnen opvoeden, zodat ze minder vatbaar worden voor… Lees meer »WORP: Weerbaar Opvoeden tegen Radicalisering en Polarisering
Tot 6 jaar geleden was consequent Nederlands praten op school de norm. Thuistalen waren taboe, want nadelig voor de vooruitgang van het Nederlands, dacht iedereen.… Lees meer »Meertaligheid op school
In de moderne maatschappij, waar vrijheid, inbreng en autonomie belangrijke waarden zijn en waar kinderen goed geïnformeerd zijn dankzij het internet, is de keuze van… Lees meer »Nieuwe autoriteit en geweldloos verzet
Hoogleraar psychologie Paul Verhaeghe ziet dat jongeren steeds mondiger worden en leraren meer dan ooit worstelen met gezag. Hoogstwaarschinlijk zullen veel mensen zich hierin herkennen,… Lees meer »Weer wat strenger worden? “Zo simpel is het niet”
Campus O3 ondersteunt de Genkse gezinnen en hun kinderen op verschillende vlakken. Ze werken multidisciplinair, waardoor één probleem van verschillende invalshoeken benaderd wordt, om zo… Lees meer »Campus O3, een belovend project
Het onderwijs in Vlaanderen is goed, maar soms maken de mensen zich toch onterecht zorgen over de zogenaamde snelle achteruitgang van de kwaliteit van het… Lees meer »Wat kan Finland leren van het Vlaamse onderwijs?